Suomen Mieskuoroliiton sääntömääräinen liittokokous pidettiin Talvipäivien yhteydessä 25.3.2018 Mikkelissä. Edustettuna oli kaikkiaan 26 liiton jäsenkuoroa 30 edustajan voimin.

Liiton puheenjohtajana valittiin yksimielisesti jatkamaan kolmannelle kaksivuotiskaudelle Tomi-Pekka Niukkanen (Vantaa). Taiteellisena johtajana jatkaa kaksivuotiskaudesta jäljellä olevan vuoden Paavo Hyökki (Espoo). Liittohallituksen jäseniksi valittiin lisäksi Pekka Horttanainen (Kontiolahti), joka nimettiin liittohallituksen järjestäytymiskokouksessa jatkamaan myös liiton varapuheenjohtajana, Pekka Koskenkorva (Pori), Pekka Mattila (Muhos), Antti Torpo (Tampere) ja Rainer Vainionkulma (Espoo) sekä uutena Antti Ilmavirta (Lappeenranta).

Suomen Mieskuoroliiton aluevaltuustoon valittiin seuraavaksi toimikaudeksi seuraavat henkilöt:
Etelä-Karjala – Reijo Siitonen (uusi)
Etelä-Pohjanmaa – Hannu Malkamäki
Etelä-Savo – Kari Muhonen
Helsinki – Hannu Puisto (uusi)
Häme – Yrjö Heimonen
Keski-Pohjanmaa – Hannu Pajunpää
Keski-Suomi – Juha Vantila
Kymenlaakso – Tapio Lehtinen
Lappi – Markku Lahdenperä (uusi)
Oulu – Pekka Mattila
Pirkanmaa – Simo Hautamäki
Pohjois-Karjala – Jorma Gröhn
Pohjois-Savo – Mikko Holopainen
Päijät-Häme – Juha Määttä
Satakunta – Johannes Tiusanen
Uusimaa – Juhani Juutilainen
Varsinais-Suomi – Jorma Hermonen (uusi)
ylioppilaskuorot – Antti Ilmavirta (uusi)

Liittohallitus nimitti järjestäytymiskokouksessaan liiton musiikkilautakuntaan taiteellisen johtajan Paavo Hyökin lisäksi edellisen vuoden musiikkilautakunnan jäsenet Saara Aittakumpu (Helsinki), Anneli Julén (Riihimäki) ja Visa Yrjölä (Helsinki) sekä uusina edustajina Kristian Heberg (Kempele) ja Mari Sillanpää (Kokkola).

Liiton jäsenmaksu päätettiin pitää vuonna 2019 ennallaan 10,50 eurossa jäsenkuoron henkilöjäsentä kohden, lisäksi seniori- ja opiskelijajäsenten on mahdollista anoa jälkikäteen palautuksena 50 % alennus jäsenmaksusta. Liitto kuuluu edelleen yhteispohjoismaiseen mieskuoroliittojen kattojärjestöön Nordisk Sangerforbundiin.

Liittokokouksen yhteydessä jaettiin lisäksi Vuaren Kukkoo -kiertopalkinto vuonna 2017 suoritetuista liiton laulajamerkeistä. Palkinto myönnettiin Lahden Mieskuorolle. Lisäksi julkistettiin Äänekkäimmän Ämpärin saaja vuodelle 2018. Palkinnon sai Mieskuoro Kuopio-Kvartetin entinen johtaja Anna Pöyhönen tunnustuksena kuorokoulukonseptin kehittämisestä.