Suomen Mieskuoroliitto perustettiin vuonna 1945 työskentelemään, kuten liiton säännöissä edelleenkin lukee, ”mieskuorolaulun edistämiseksi maassamme”. Kuluvana vuonna vietetään siis liiton 75-vuotisjuhlavuotta jatkoksi viime vuonna vietetylle suomalaisen mieskuorolaulun 200-vuotisjuhlavuodelle.
Oman mieskuorojaostoa Sulasolin alaisuuteen suunniteltiin jo vuonna 1938, tavoitteena seuraavana vuonna kokoontuneen toimikunnan muistion mukaan muun muassa:
  1. toverihengen herättäminen
  2. yhteisten taloudellisten asioiden kehitteleminen
  3. vierailevien kuorojen konserttitilaisuuksien järjestäminen
  4. uusien sävellysten hankkiminen ja niiden kustantaminen
  5. yhteisten koko valtakuntaa tai piirejä käsittävien konserttien järjestäminen
Varsin ajankohtaisia asioita ja liiton toiminnan kulmakiviä siis vielä tänäkin päivänä!

Juhlavuoden kunniaksi Suomen Mieskuoroliitto on julkaissut erikoislogon, joka on kaikkien jäsenkuorojen käytettävissä koko juhlavuoden ajan kaikkien konserttien ja muiden mieskuorotapahtumien painotuotteissa ja markkinoinnissa. Logoa voi käyttää joko itsenäisenä elementtinä tai ”leimana” vaikkapa valokuvissa.
*
Lataa logo eri tiedostomuodoissa tästä:
SMKL75v_leima (zip-kansio)
Logosta on musta ja valkoinen versio sekä tekstillä että ilman. Tiedostomuodoista pdf soveltuu käytettäväksi painotuotteissa, svg verkkosivuilla ja Powerpointeissa ja png sähköpostissa.
Logo omaan Facebook-profiilikuvaan:
*

Suomen Mieskuoroliiton 75-vuotisjuhlavuosi sai odottamattoman käänteen, kun juhlavuoden päätapahtumaksi kaavailtu Helsinki Male Choir Weekend siirtyi vuodella eteenpäin. Tämä on liitollemme myös taloudellinen haaste, jonka selättämiseksi tarvitsemme apuanne. Tässä muutamia keinoja, joilla voit tukea liiton toimintaa, osoittaa mieskuorolaisten välistä laulajaveljeyttä ja samalla olla osa 75-vuotisjuhlavuottamme!

Liity kannattajajäseneksi
Suomen Mieskuoroliiton kannattajajäseneksi voi liittyä joko henkilö tai oikeuskelpoinen yhteisö. Loppuvuoden kannattajajäsenyyden saat nyt puoleen hintaan 50 eurolla ja lisäksi liiton 75-vuotisjuhlalogolla varustetun kangasmerkin kiitokseksi kaupan päälle! Vuonna 2020 liiton kannattajajäsenmaksu on normaalisti 100 euroa ja ainaiskannattajajäsenmaksu 1000 euroa. Lue lisää ja täytä liittymislomake: https://forms.gle/3BoCJSnBm62wFgDA9

Tilaa tukituotteitamme
Yhteistyössä IDÉn kanssa toteutettiin loppukeväästä valikoima tyylikkään mustia juhlavuosituotteita. Juhlavuosituotteista on heti varastostamme saatavilla:
– Kangasmerkki kuumaprässättävällä liimataustalla 8 euroa/kpl
Tiedustele myös mahdollisuutta juhlavuosilogolla ja lisäksi vaikkapa kuoron omalla brodeerauksella varustettujen t-paitojen, huppareiden tai pikeepaitojen tilaukseen liiton toimistosta (toiminnanjohtaja@mieskuoro.fi, puh. 050 375 2248)!

Syksyn mieskuorokonsertit osaksi juhlavuotta
Valtaosa kuoroista on siirtänyt nyt katseensa syksyn toimintaan. Toivottavasti pääsemme jälleen laulamaan yhdessä! Kaikessa loppuvuoden konserttimarkkinoinnissa kannattaa käyttää liiton juhlavuosilogoa. Keräämme syksyn konsertit, myös itsenäisyyspäivän esiintymiset ja joulukonsertit juhlavuosikalenteriin. Konserttitiedot voi ilmoittaa meille osoitteella toiminnanjohtaja@mieskuoro.fi .