Seuraavia Suomen Mieskuoroliiton Talvipäiviä vietetään Hämeenlinnassa 100-vuotiaan Hämeenlinnan Mieskuoron vieraana 17.-19.3.2023. Mukana on niin laulullista kuin hallinnollistakin ohjelmaa kokonaisille kuoroille ja hallintoaktiiveille sekä Suomen Mieskuoroliiton liittokokous. Yhtä aikaa Talvipäivien kanssa järjestetään myös edustuskuoro Liiton Miesten harjoitusperiodi, ja Talvipäivillä on mahdollisuus edustuskuoron koelauluun.

Nyt jos koskaan kannattaa lähteä mukaan joko kokonaisella kuorolla tai pienemmällä iskuryhmällä. Tapahtumapaikat sijoittuvat Hämeenlinnan ydinkeskustaan: Raatihuoneelle, Hämeenlinnan kirkkoon ja Hämeen Suojan tiloihin. Majoitukset toteutuvat yhteistyössä Scandic Hämeenlinna Cityn kanssa. Hämeenlinna on sloganinsa mukaisesti ihan lähellä – lämpimästi tervetuloa hakemaan uutta intoa, vauhtia ja ideoita oman kuoron toimintaan korona-ajan hiljaiselon jälkeen!

ILMOITTAUTUMINEN

Aikataulu

Pe 17.3.2023

klo 20 Vapaamuotoinen illallinen (Scandic Hämeenlinna City)

Hämeenlinnaan on mahdollista saapua jo perjantai-iltana tapaamaan liiton hallintoa ja verkostoitumaan yhteisen illallisen merkeissä.

La 18.3.2023

klo 11-13 Lounas (Raatihuone)

klo 12.30-16 Mieskuoroseminaari (Raatihuone)

Mieskuoroseminaarin alustuksissa kuullaan niin mieskuorolaulajan elinkaaresta, kuoron strategiatyöstä kuin tuotteistamisesta. Alustajina toimivat Mikko Tanskanen (Joensuun Mieslaulajat), Osmo Polas (Mieskuoro Sirkat, Jyväskylä) sekä Tanu-Matti Tuominen (Mieskuoro Laulajat, Tampere). Heränneitä ajatuksia sovelletaan myös ohjatusti oman kuoron toimintaan. Seminaarissa onkin mahdollisuus paitsi oppia uutta, myös jakaa muille hyväksi havaittuja käytänteitä ja verkostoitua muiden mieskuorotoimijoiden kanssa. Seminaariosuus on avoin kaikille ja suunnattu erityisesti mieskuoroaktiiveille, kuorojen hallitusten jäsenille ja muille puuhamiehille. Seminaarin isäntänä toimii liiton puheenjohtaja Antti Ilmavirta.

Seminaarin lomassa nautitaan myös iltapäiväkahvi (sisältyy osallistumismaksuun).

klo 12-16 Esiintymismahdollisuuksia osallistuville kuoroille ja lauluyhtyeille, esiintymisten kesto 15-30 min (Raatihuone)

klo 16.15-17.15 Suurkuoronumeroiden kenraaliharjoitus (Hämeenlinnan kirkko)

klo 18-19.30 Mieskuorokonsertti (Hämeenlinnan kirkko)

Hämeenlinnan Mieskuoro, johtaa Anneli Julén
Suomen Mieskuoroliiton edustuskuoro Liiton Miehet, johtaa Paavo Hyökki
Vanajan Mieskuoro, johtaa Jaakko Hämäläinen ja Ismo Savimäki

Suurkuoronumerot:
Genetz: Metsänhartaus, johtaa Anneli Julén
Stuntz: Ylioppilaslaulu, johtaa Kristian Heberg
Madetoja: Hän kulkevi kuin yli kukkien, johtaa Ilkka Aunu
Sibelius: Finlandia-hymni, johtaa Paavo Hyökki

klo 19.30-23 Karonkka (Raatihuone)

Su 19.3.2023

klo 12-14 Liittokokous (Hämeen Suoja)

Osallistumismaksut, ilmoittautuminen ja majoitukset

Talvipäivien osallistumismaksu on 39 euroa/hlö. Osallistumismaksu sisältää lauantaina 18.3. seminaariohjelman, mahdollisuuden oman kuoron tai lauluyhtyeen esiintymisiin, iltapäiväkahvin, mieskuorokonsertin ja sunnuntaina 19.3. liittokokouksen.

Ilmoittautuminen ja ruokailuvaraukset sähköisellä lomakkeella viimeistään 3.3.2023: https://forms.gle/RXauix27FqpA9m8G6

Ruokailut:

IIllallinen pe 17.3.2023 Scandic Hämeenlinna City: omakustanteinen, tilaukset paikan päällä listalta

Lounas la 18.3.2023 Raatihuone: 19 euroa (vain ennakkoon varanneille)

Runsas salaattipöytä sekä siemeniä ja talon salaatinkastiketta
Talon mallasleipää ja voita
BBQ-Broileria ja lohkoperunoita
Appelsiini-suklaamoussea
Kahvia, haudutettua teetä ja kahvimaitoa

Karonkka la 18.3.2023 Raatihuone: 39 euroa (vain ennakkoon varanneille)

Vihersalaattia ja talon salaatinkastiketta
Juustosalaattia
Broileri-pastasalaattia
Talon patonkia ja voita
Peura-Wallenberg, tummaa rosmariinikastiketta ja perunapyreetä
Mansikkakakkua
Kahvia, haudutettua teetä ja kahvimaitoa
Vesi
Alkoholijuomat omakustanteisesti, esim. talon puna- tai valkoviini 42,00 euroa/plo tai 7,50 euroa/lasi, III-olut 6,50 euroa

Lisäliput mieskuorokonserttiin la 18.3.2023: 20 euroa

Majoitukset:

Scandic City Hämeenlinna (Raatihuoneenkatu 16)

Standard 1hh 95 euroa/yö
Standard 2hh 115 euroa/yö
Huonehintaan sisältyy runsas luomutuotteita sisältävä aamiainen ja maksuton Wi-Fi.

.

Kiitämme yhteistyöstä: Hämeenlinnan kaupunki, Hämeenlinna-Vanajan seurakunta, Scandic Hämeenlinna City

Kuva: Hämeenlinnan kaupunki