Suomen Mieskuoroliiton sääntömääräinen liittokokous pidettiin Talvipäivien yhteydessä 20.3.2016 Oulussa Raatin nuorisotalolla. Edustettuna oli kaikkiaan 18 liiton jäsenkuoroa.

Liiton puheenjohtajaksi valittiin jatkamaan seuraavaksi kaksivuotiskaudeksi Tomi-Pekka Niukkanen (Vantaa), ja liiton taiteellisena johtajana jatkaa kaksivuotiskaudesta jäljellä olevan vuoden Paavo Hyökki (Espoo). Liittohallitukseen valittiin lisäksi Pekka Horttanainen (Kontiolahti), Veli-Matti Nopanen (Oulu), Antti Torpo (Tampere) ja Rainer Vainionkulma (Espoo) sekä uusina Jori Jämsä (Espoo) ja Pekka Koskenkorva (Pori).

Suomen Mieskuoroliiton aluevaltuustoon valittiin seuraavaksi toimikaudeksi seuraavat henkilöt:
Etelä-Karjala: Osmo Savolainen
Etelä-Pohjanmaa: Hannu Malkamäki
Etelä-Savo: Kari Muhonen (uusi)
Helsinki: Terho Pursiainen (uusi)
Häme: Yrjö Heimonen (uusi)
Keski-Pohjanmaa: Hannu Pajunpää (uusi)
Keski-Suomi: Juha Vantila (uusi)
Kymenlaakso: Tapio Lehtinen
Lappi: Matti Heikkilä
Oulu: Pekka Mattila
Pirkanmaa: Antti Torpo
Pohjois-Karjala: Mauno Rautiainen
Pohjois-Savo: Jussi Kiljunen
Päijät-Häme: Juha Määttä
Satakunta: Johannes Tiusanen (uusi)
Uusimaa: Juhani Juutilainen (uusi)
Varsinais-Suomi: Kari Ruusunen
ylioppilaskuorot: Jori Jämsä (uusi)

Liittohallitus nimitti järjestäytymiskokouksessaan liiton musiikkilautakuntaan taiteellisen johtajan Paavo Hyökin lisäksi edellisen musiikkilautakunnan jäsenet Harri Keto (Pori), Helge Kõrvits (Espoo) ja Visa Yrjölä (Helsinki) sekä uutena edustajana Saara Aittakumpu (Helsinki).

Liiton jäsenmaksu pysyy ennallaan 9,50 eurossa jäsenkuoron henkilöjäsentä kohden, lisäksi seniori- ja opiskelijajäsenten on mahdollista anoa jälkikäteen palautuksena 50 % alennus jäsenmaksusta. Liitto kuuluu edelleen yhteispohjoismaiseen mieskuoroliittojen kattojärjestöön Nordisk Sangerforbundiin.

Liittokokouksen yhteydessä jaettiin lisäksi Vuaren Kukkoo -kiertopalkinto vuonna 2015 suoritetuista liiton laulajamerkeistä. Palkinto myönnettiin Polyteknikkojen Kuorolle, joka suoritti edellisen toimintavuoden aikana kaikkiaan 14 perusmerkkiä ja 4 taitomerkkiä.