Hallinto

Suomenkielisten mieskuorojen valtakunnallisena organisaationa toimiva Suomen Mieskuoroliitto on toiminut jo vuodesta 1945. Liittoomme kuuluu kaikki maamme merkittävimmät suomenkieliset mieskuorot. Jäsenkuoroja on yli sata ja laulajia lähes neljä tuhatta.

Toimimme maamme mieskuoroyhdistysten yhdyssiteenä ja teemme työtä mieskuorolaulun edistämiseksi maassamme.

Palvelut
Palvelemme jäsenyhdistyksiämme antamalla asiantuntija-apua, neuvontaa ja valmennusta. Järjestämme koulutustilaisuuksia, kursseja, yhteiskonsertteja, valtakunnallisia ja kansainvälisiä kilpailuja.

Kustannustoiminta
Julkaisemme uutta mieskuoromusiikkia, kustantaen nuotteja, sävellyksiä ja sovituksia ja järjestämällä sävellyskilpailuja.

Yhteistyö
Tärkeä tehtävämme on kehittää koti- ja ulkomaisten mieskuorojen, muiden kuoromuotojen ja musiikkijärjestöjen välistä yhteistyötä. Toimimme mieskuoroyhdistysten edustajana Sulasolissa.

Tavoitteet
Liiton pitkän tähtäimen tavoitteena on ylläpitää suomalaista korkeatasoista mieskuorolaulua tukemalla sekä pitkään toimineita kuorojamme että uusien mieskuorojen ja -yhtyeiden perustamista. Erityisesti liitto pyrkii tukemaan poikakuorojen ja nuorten miesten kuorojen toimintaa ja lauluharrastuksen jatkumista läpi elämän.