Suomen Mieskuoroliiton sääntömääräinen liittokokous pidettiin Talvipäivien yhteydessä 5.3.2017 Tallinnassa. Edustettuna oli kaikkiaan 32 liiton jäsenkuoroa 45 edustajan voimin.

Kokouksen aluksi liiton kunniapuheenjohtajaksi kutsuttiin liiton kunniajäsen, director cantus Pekka Hapuoja, joka toimi liiton puheenjohtajana vuosina 1998-2003. Pekka Hapuoja toimi myös liittokokouksen puheenjohtajana.

Liiton puheenjohtajana jatkaa kaksivuotiskaudesta jäljellä olevan vuoden Tomi-Pekka Niukkanen (Vantaa), ja liiton taiteelliseksi johtajaksi valittiin jatkamaan seuraavaksi kaksivuotiskaudeksi Paavo Hyökki (Espoo). Liittohallitukseen valittiin lisäksi Pekka Horttanainen (Kontiolahti), joka nimettiin liittohallituksen järjestäytymiskokouksessa myös liiton varapuheenjohtajaksi, Pekka Koskenkorva (Pori), Antti Torpo (Tampere) ja Rainer Vainionkulma (Espoo) sekä uutena Pekka Mattila (Oulu).

Suomen Mieskuoroliiton aluevaltuustoon valittiin seuraavaksi toimikaudeksi seuraavat henkilöt:
Etelä-Karjala: Jouko Kolhonen (uusi)
Etelä-Pohjanmaa: Hannu Malkamäki
Etelä-Savo: Kari Muhonen
Helsinki: Terho Pursiainen
Häme: Yrjö Heimonen
Keski-Pohjanmaa: Hannu Pajunpää
Keski-Suomi: Juha Vantila
Kymenlaakso: Tapio Lehtinen
Lappi: Matti Heikkilä
Oulu: Pekka Mattila
Pirkanmaa: Simo Hautamäki (uusi)
Pohjois-Karjala: Jorma Gröhn (uusi)
Pohjois-Savo: Mikko Holopainen (uusi)
Päijät-Häme: Juha Määttä
Satakunta: Johannes Tiusanen
Uusimaa: Juhani Juutilainen
Varsinais-Suomi: Kari Ruusunen
ylioppilaskuorot: Jori Jämsä

Liittohallitus nimitti järjestäytymiskokouksessaan liiton musiikkilautakuntaan taiteellisen johtajan Paavo Hyökin lisäksi edellisen vuoden musiikkilautakunnan jäsenet Saara Aittakumpu (Helsinki), Harri Keto (Pori), Helge Kõrvits (Espoo) ja Visa Yrjölä (Helsinki) sekä uutena edustajana Anneli Julén (Riihimäki).

Liiton jäsenmaksua päätettiin nostaa vuodelle 2018 yhdellä eurolla 10,50 euroon jäsenkuoron henkilöjäsentä kohden, lisäksi seniori- ja opiskelijajäsenten on mahdollista anoa jälkikäteen palautuksena 50 % alennus jäsenmaksusta. Liitto kuuluu edelleen yhteispohjoismaiseen mieskuoroliittojen kattojärjestöön Nordisk Sangerforbundiin.

Liittokokouksen yhteydessä jaettiin lisäksi Vuaren Kukkoo -kiertopalkinto vuonna 2016 suoritetuista liiton laulajamerkeistä. Palkinto myönnettiin jo toista kertaa peräkkäin Polyteknikkojen Kuorolle, joka suoritti edellisen toimintavuoden aikana kaikkiaan 7 perusmerkkiä ja 12 taitomerkkiä.