Antti Ilmavirta (vas.) luovutti puheenjohtajan käädyt Janne Korhoselle.

Suomen Mieskuoroliiton liittokokous pidettiin Talvipäivien yhteydessä Hämeenlinnassa 19.3.2023. Puhetta liittokokouksessa johti liiton kunniapuheenjohtaja Pekka Hapuoja ja edustettuina oli 8 jäsenyhdistystä 9 edustajan ja 20 äänen voimin.

Liittokokouksessa valittiin liiton uudeksi puheenjohtajaksi mikkeliläinen Janne Korhonen, joka on toiminut liittohallituksemme jäsenenä vuodesta 2019 saakka. Tehtävästä väistynyt vuodesta 2019 alkaen liiton puheenjohtajana toiminut Antti Ilmavirta palkittiin liiton erityisansiomerkillä.

Muina hallituksen jäseninä valittiin jatkamaan
Osmo Polas (Jyväskylä)
Hannu Rintasalo (Ilmajoki)
Mikko Tanskanen (Joensuu)
sekä uutena Matti Rahko (Oulu).

Liittokokouksen yhteydessä käsiteltiin tuttuun tapaan liiton vuosikertomus ja tilinpäätös vuodelta 2022 sekä toiminnan ja talouden suuntaviivat seuraaville vuosille 2023–2024. Lisäksi esiteltiin työversio liiton strategiasta vuosille 2023–2027 ja valtuutettiin uusi hallitus työstämään dokumenttia edelleen seuraavan vuoden aikana.

Liiton jäsenmaksu nousee vuodelle 2024 kahdella eurolla 13,50 euroon jäsenyhdistyksen henkilöjäsentä kohden. Muilta osin jäsenmaksu- ja korvauskäytänteet säilyvät ennallaan.

Liittohallitus nimesi lisäksi järjestäytymiskokouksessaan liiton musiikkilautakunnassa jatkamaan seuraavat henkilöt edellisessä liittokokouksessa 13.3.2022 kaksivuotiskaudeksi valitun taiteellisen johtajan Paavo Hyökin lisäksi:
Ilkka Aunu (Espoo)
Kristian Heberg (Kempele)