Suomen Mieskuoroliiton ensimmäiset Pomopäivät järjestetään 13.-14.1.2024.

Erityisesti liiton jäsenkuorojen taiteellisille ja hallinnollisille johtajille suunnitellut Pomopäivät järjestetään Viking Linen Helsinki-Tallinna-Helsinki risteilynä.

Tule tapaamaan kuoroveljiä, kollegoita ja oppimaan lisää kuoro- ja musiikkikentän pitkänlinjan asiantuntijoilta johtamisesta – mitä johtaminen on taiteellisen johtajan tai esimerkiksi kuoron puheenjohtajan näkökulmasta? Miten hyvä tiimi toimii? Mitä kuoro viestii konsertissa? Entä konsertista? Mikä on keskinkertainen kuoro? Miten jazzmusiikki voi antaa eväitä myös mieskuoron johtamiseen?

Kouluttajina Pomopäivillä toimivat kuoronjohdon emeritusprofessori, MuT Matti Hyökki, valmentaja, FM Tero-Pekka Henell sekäsaksofonisti,MuT Jari Perkiömäki.  Pomopäivillä on mukana asiantuntijana liiton taiteellinen johtaja Paavo Hyökki.

Koulutuksen lisäksi, käymme myös vierailemassa Tallinnassa Tallinn University Male Choir luona; kuulemme heidän ajatuksiaan ja kokemuksiaan samasta teemasta.

POMOPÄIVÄT 13.-14.1.2024

Helsinki-Tallinna-Helsinki (Viking Line)

Hinta: 220€/ hlö 2 hengen hytissä (1 hlön hytti 260€)

Hinta sisältää:

– hytin (2 hlöä/hytti)

– koulutuksen (sis. kokoustarjoilut)

– Tallinnan ohjelman

– ruokailut 13.1.2024 (brunssi ja illallinen) ja 14.1.2024 (aamiainen).

Aikataulu:

13.1.2024 klo 9:15 lähtöselvitys Viking Line terminaalissa

klo 10:15 brunssi laivalla

klo 10:30 laiva lähtee Helsingistä

klo 11-13 koulutus laivalla

klo 13 -16 vierailu Tallinnassa paikallisen mieskuoron luona

klo 17-20 koulutus laivalla

klo 20:15 buffet-illallinen

14.1.2024

klo 6:30 -8:30 meriaamiainen

klo 9:30 laiva saapuu Helsinkiin

Sitovat ilmoittautumiset  Pomopäiville 20.11.2023 mennessä!

Ilmoittaudu mukaan tästä linkistä: https://forms.gle/GZdCbXaKxusyAoS37

Kouluttajat

Kuoronjohdon emeritusprofessori, MuT, Matti Hyökki, toimi Sibelius Akatemian kuoronjohdon professorina vuosina 2007–2014. Hän on toiminut taiteellisena johtajana, kuoronjohtajana ja kuoromestarina muun muassa seuraavissa kuoroissa: Helsingin Poliisilaulajat 1972–1982, Ylioppilaskunnan Laulajat 1980–2010, Akateeminen Laulu 1987–1990 Suomen Kansallisoopperan Kuoro 1992–1995, Klemetti-Opiston Kamarikuoro 1992–2004, Savonlinnan Oopperajuhlakuoro 2008–2021. Hyökki on vieraillut johtajana mm. Tanskan ja Alankomaiden radiokuoroissa. Hyökki on arvostettu myös puhujana ja mestarikurssien kouluttajana­. Hyökin meriittilista on pitkä ja monipuolinen sisältäen niin valtiollisia kunniamerkkejä kuin nimikkorahaston.

Tero-Pekka Henell, on musiikkielämämme monipuolisesti kokenut toimija ja vaikuttaja, viestinnän ja hallinnon ihailtu ja vihattu ideatykki, joka kysyy ja vastaa pyytämättä. Hän kehitti ”Maalivahtimallinsa”, ”Henellin lait” sekä suositut kehitysverstaansa, kun toisessa orkesterissa onnistui kaikki ja toisessa ei mikään. Hän on paitsi tennisjunioreiden henkinen valmentaja, myös kokenut kuorolainen, jonka listalla on 73 kuoroa (joista seitsemän mieskuoroja). Hän on johtanut omaa, pientä kamarikuoroaan 44 vuotta ja toimii nykyään yhden mieskuoron puheenjohtajana sekä toisen, kuuluisan suomalaiskuoron taiteellisen ja hallinnollisen johdon sparraajana. Tuloksellisin kehitysverstaista käytiin Tallinnassa, muutama viikko ennen Collegium Musicale -kamarikuoron voittoisaa Let the Peoples Sing -kilpailua.

Saksofonisti Jari Perkiömäki, on jo pitkään toiminut johtamis- ja organisaatioluennoitsijana lukuisille yrityksille ja julkisille organisaatioille. Konsepti ”jazzia johtamiseen” keskittyy organisaation strategian ja tiimin yhteisen luovan prosessin kehittämiseen ja improvisoinnin käyttöön työkaluna. Muusikon ja opettajan työnsä ohella Perkiömäki on toiminut mm. Sibelius-Akatemian vararehtorina ja Taideyliopiston rehtorina. Perkiömäellä on lukuisia kulttuurialan luottamustehtäviä, mm. Pori Jazz Festivaalin hallituksen puheenjohtajuus.

Tallinn University Male Choir on useita vuosikymmeniä toiminut aktiivinen mieskuoro, missä heidän omien sanojensa mukaan ”sielut laulavat”. Lue lisää kuorosta: www.meeskoor.com

Lisätiedot Pomopäivistä: toimisto@mieskuoro.fi /p. 050-375 2248