Suomen Mieskuoroliiton liittokokous järjestettiin sunnuntaina 19.4.2020 poikkeuksellisesti etäkokouksena. Kokouksessa vahvistettiin toimintakertomus ja tilinpäätös vuodelta 2019 ja hyväksyttiin toimintasuunnitelma ja talousarvio vuosille 2020–2021. Liiton jäsenmaksua päätettiin korottaa yhdellä eurolla 11,50 euroon jäsenyhdistyksen henkilöjäsentä kohden.

Liiton puheenjohtaja Antti Ilmavirta ja taiteellinen johtaja Paavo Hyökki jatkavat tehtävissään kaksivuotiskaudesta jäljellä olevan vuoden. Liittohallitukseen valittiin heidän lisäkseen jatkamaan Pekka Mattila (Muhos), joka nimettiin liittohallituksen järjestäytymiskokouksessa jatkamaan myös liiton varapuheenjohtajana, Janne Korhonen (Mikkeli) ja Ohto Nuottamo (Lappeenranta) sekä uusina Olli Kontkanen (Helsinki) ja Hannu Rintasalo (Ilmajoki).

Aluevaltuustoon valittiin alueittain 19 jäsentä:
Etelä-Karjala: Ohto Nuottamo
Etelä-Pohjanmaa: Hannu Rintasalo
Etelä-Savo: Martti Susitaival (uusi)
Helsinki: Matti Lepistö (uusi)
Häme: Kari Julén (uusi)
Keski-Pohjanmaa: Henri Läspä
Keski-Suomi: Kari Anttila (uusi)
Kymenlaakso: Ilpo Laamanen
Lappi: Marko Maunu
Oulu: Matti Rahko
Pirkanmaa: Simo Hautamäki
Pohjois-Karjala: Niklas Oksman (uusi)
Pohjois-Savo: Atte Mustonen (uusi)
Päijät-Häme: Markus Mäkelä
Satakunta: Ismo Raitakari (uusi)
Uusimaa: Rainer Vainionkulma (uusi) ja Hannu Oikarinen
Varsinais-Suomi: Jorma Hermonen
ylioppilaskuorot: Olli Kontkanen (uusi)

Lisäksi liittohallitus nimitti järjestäytymiskokouksessaan liiton musiikkilautakuntaan puheenjohtajana toimivan liiton taiteellisen johtajan Paavo Hyökin lisäksi seuraavat henkilöt:
Ilkka Aunu (Espoo)
Kristian Heberg (Kempele)
Anneli Julén (Riihimäki)
Mari Sillanpää (Kokkola)
Visa Yrjölä (Helsinki) uusi

Lisäksi liittokokouksessa julkistettiin Vuaren Kukkoo -palkinnon voittaja. Kiertopalkinnon sai jo toista kertaa peräkkäin Karjalan Laulu-Veikot neljän mestarimerkin suorituksella.